3 Ocak 2018 Çarşamba

Ispanak Yemeği




Merhabalar :)

Hafta sonu köyden gelen bebek ıspanakların bir kısmını gözleme yaptım kalanı ile de yemeğini yaptım.
Biz ıspanak yemeğini bulgurla pişirip sarımsaklı yoğurt ile yemeyi seviyoruz mutlaka denemelisiniz.

Malzemeler:
-1 bağ ıspanak (yaklaşık 500 gr)
-2-3 çorba kaşığı pilavlık bulgur
-1 adet kuru soğan
-2 diş sarımsak
-1 çorba kaşığı salça
-tuz, kara biber, pul biber
-sıcak su
-zeytinyağı
Üzeri İçin: sarımsaklı yoğurt
Hazırlanışı: Ispanakları çok ince olmayacak şekilde doğrayın.
Soğan ve sarımsakları ince, ince doğrayıp zeytin yağında pembeleşene kadar kavurup salça ve baharatları ekleyip 5 dk kavurup ıspanakları ekleyip ıspanaklar suyunu salıp tekrar suyunu çekene kadar kavurun.
Kavrulan ıspanaklara yıkayıp süzdürdüğünüz bulguru ekleyip 1 su bardağı kadar sıcak suyu ekleyip bulgurlar yumuşayana kadar pişirip ocaktan alıp yaklaşık 30 dk yemeği dinlendirip arzuya göre üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirip servis yapın.

Afiyet Olsun :) 

2 yorum:

Semiha dedi ki...

Çoğu kişi bu yemeği pirinçle yapıyor ama ben de sizin gibi bulguru tercih ediyorum. Emeğinize,ellerinize sağlık.

*mehtap dedi ki...

Bizde aynısını,1 çorba kaşığı pirinç ilavesi ile yapıyoruz.Bulgurlu da denemişliğim vardır.Çok severim, hatta bugün bende pişirdim.Eline sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails