24 Eylül 2016 Cumartesi

Domates Sosu Konservesi



Mutlu musmutlu bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle... 

Kış hazırlıkları her evde olduğu gibi bizim evde de tam gaz devam ediyor :))
Domates sosunu çorbalarda kullanmak için yapıyorum özellikle domates çorbası için harika oluyor.
Ben böyle minik kavanozlara yapıyorum tek kullanımlık oluyor siz isterseniz büyük kavanozlara yapabilirsiniz.


Malzemeler:
-5 kg domates
-1 çay bardağı zeytin yağı
Hazırlanışı: Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın.
(soyma işlemini ben domateslere minik çizikler atıp  önce kaynayan sıcak suya atıp 30 sn bekletip sıcak sudan çıkartıp soğuk suya koyup kolayca soydum)
1 çay bardağı zeytinyağını tencereye koyup doğradığınız domatesleri ekleyip yaklaşık 30 dk kaynatıp  kaynayan sosu sıcak sıcak kavanozlara doldurup hiç vakit kaybetmeden ağızlarını sıkıca kapatıp düz zemin üzerine ters çevirin.
Kavanozlar soğuyana kadar yerinden kaldırmayın (ben 1 gece beklettim)
Soğuyan kavanozları güneş görmeyen bir yerde saklayıp istediğiniz zaman açıp tüketebilirsiniz.

Rabbim ağız tadıyla yedirmeyi nasip etsin inşallah... Amin 

1 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

afiyetle yiyin şifa olsun inşallah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails