4 Nisan 2016 Pazartesi

Kaymakpare


Yenir bir güne, yeni  bir haftaya, güzel yüreklere selam olsun...
Mutlu, huzurlu, sevgi dolu bir hafta geçirmeniz dileğiyle :)

Tatlı sevmeyen benim bile ardarda 4-5 tane yediğim bu harika lezzeti çok ama çok şiddetli bir şekilde tavsiye ediyorum...

Malzemeler:
-1 su bardağı kaymak (süt kaymağı)
-1 su bardağı sıvıyağ
-2 paket vanilin
-1 paket kabartma tozu
-aldığı kadar un
Şerbeti İçin: 
-2 su bardağı toz şeker
-3 su bardağı su
-1 çay kaşığı limon suyu
Üzeri İçin: antep fıstığı
Hazırlanışı: Şerbet için şeker ve suyu tencereye koyup yaklaşık 10 dk kaynatıp limon suyunu ekleyip 1-2 dk daha kaynatıp ocaktan alıp soğumaya bırakın.
Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup kaymak, sıvı yağ, vanilinler ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıp kulak memesinden biraz daha sert olacak kıvamda olana kadar un ilave edip yoğurun.
Hazırladığınız hamurdan küçük parçalar kopartıp yuvarlak şekil verip  fırın tepsisine yerleştirin.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında altları kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkan sıcak Kaymakparelere soğuk şerbeti dökün ve 3-4 saat dinlendirdikten sonra tatlıların üzerini antep fıstığı ile süsleyip servis yapın.

(tatlının özelliği kaymak kadar sıvıyağ kullanmak, ben kaymağı bim'den aldım ve kaymak kabını ölçü olarak kullanarak sıvıyağ ekledim... Tatlı hamurunun üzeri ne kadar pişiriseniz pişirin kızarıp pembeleşmiyor... Pişen Kaymakparelerin altları kızarmışmı diye kontrol ederken çok dikkatli olmanız gerekiyor çünkü hemen dağılabiliyor... Son olarak şerbetini döküp oda sıcaklığında soğuttuktan sonra ben buz dolabına koydum soğukken daha lezzetli tavsiye ederim)

Afiyet Olsun :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Şahane olmuşlar ellerinize emeğinize sağlık yiyenlerede afiyet olsun selamlar BAL

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails