30 Nisan 2015 Perşembe

Portakallı Limonata



Havaların ısınmasıyla birlikte içecek sezonunu da açmış bulunuyorum :)
Geçen yıl özellikle ramazan ayında dolabımızdan eksik olmayan bu harika lezzeti nihayet sizlerle paylaşıyorum :)

Marketlerde henüz portakal varken hiç zaman kaybetmeden alıp derin dondurucunuza bol bol koyup istediğiniz zaman hemencecik hazırlayıp serin serin için.

Malzemeler:
-3 adet portakal
-2 adet limon
-2 su bardağı toz şeker
-5 lt su
Hazırlanışı: Portakal ve limonları yıkayıp poşetlere koyun ve derin dondurucuda 1 gece bekletin.
Derin dondurucudan çıkardığınız portakal ve limonu 10-15 dk bekletip kabuklarını soymadan  iri iri doğrayıp şeker ile birlikte rondo da çekip biraz sulandırıp tel süzgeçten geçirin ve kalan suyu ekleyip cam şişelere koyup buz dolabına koyup soğuk olarak servis yapın.

Ben yaklaşık 10 adet portakal ve 10 adet limonu yıkayıp poşetleyip derin dondurucuya koydum misafirim geldiğinde hemencecik hazırlayıp ikram ediyorum :) Hem pratik hemde lezzetli...


Afiyet Olsun :)


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Yazin yaklastigi su gunlerde harika bir tarif, gecen gun bende daha farkli bir tarifle hazirlamistim, bir dahaki sefere de bu sekilde denicem.
Ellerine saglik :)

TATESAL dedi ki...

Bende akşam dondurucuya koydum bugün yapacağım oğlum çok seviyor bu tür içecekleri teşekkürler tarif için deneyip paylaşacağım,sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails