29 Nisan 2015 Çarşamba

Amonyaklı Pasta




Merhabalar...
90 sanlı  yılların  en popüler pastasıydı, hemen hemen bütün pasta kitaplarında rastlardım Amonyaklı Pastaya :)
Yıl 2015 ve bende denedim:) Pişerken yayınlan ağır ve keskin kokusu beni fazlasıyla tedirgin etsede ortaya inanılmaz güzel bir lezzet çıktı :)


Malzemeler:
-2 adet yumurta
-1 küçük kahve fincanı şeker
-1 küçük kahve fincanı tereyağı (eritilmiş)
-1 küçük kahve fincanı süt
-1 çorba kaşığı amonyak (aktarlardan bulabilirsiniz)
-aldığı kadar un
Üzeri İçin:
-1 lt süt
-1 su bardağı şeker
-2 çorba kaşığı un
-2 çorba kaşığı nişasta
-3 çorba kaşığı kakao
-100 gr margarin
-2 paket vanilin
Süslemek İçin:
-kakaolu dekor şeker
-cips çikolata
-çilek
Hazırlanışı: Derin kab içerisine bir miktar un koyup şeker, tereyağı, yumurta, süt ve amonyağı ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur yapıp 8 eşit parçaya bölün.




Hazırladığınız bezelerin her birini hafif unlu zeminde merdane ile servis tabağı büyüklüğünde açıp tek tek yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirip 175 derecelik fırında 3-5 dk üzerleri pembeleşene kadar pişirip soğumaya bırakın.
Krema için margarin ve vanilinler hariç bütün malzemeyi tencereye koyup orta ateşte koyulaşana kadar pişirip margarin ve vanilinleri ekleyip margarin eriyince ocaktan alıp soğumaya bırakın.
Soğuyan kremayı mikser ile 5 dk çırpın.
Pişirip soğuttuğunuz hamurdan servis tabağına koyup üzerine krema sürüp tekrar hamur kapatın ve tekrar krema sürün bu işlemi hamurlar bitene kadar yapıp son olarak kalan kremayı pastanın her tarafına eşit şekilde sürün.
Hazırladığınız pastayı istediğiniz gibi süsleyip 1 gece buz dolabında bekletin ve dilimleyerek servis yapın.

Afiyet Olsun :)



4 yorum:

sibelinmutfagi dedi ki...

çocukluğumun pastası çok severim annemin tarifini bulayım ben de deneyeceğim

kitaplarla beslenmek dedi ki...

eskiden çok eskiden ta 20 yıl önce ne çok b yaş pastayı yapardım. İki kocaman tepsiye iki kocaman pasta yapardım. Eşe dosta konuya komşuya dağıtırdım. O günlerimi hatırladım:))

Unknown dedi ki...

Cok farkli bir pasta olmus, hic duymamistim. Tadini da merak ettim dogrusu :)
Goruntu, sunum her zamanki gibi super, ellerine saglik Aslicim :)

Özgen dedi ki...

Harika bir pastadır bu ben de daha önce denemiştim harika oluyor ellerine sağlık sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails