1 Ağustos 2013 Perşembe

Cevizli Sarma Baklava



Malzemeler:
-1 adet yumurta
-1 çay bardağı süt
-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-alabildiği kadar un
İçi İçin: 250 gr iri çekilmiş ceviz
Şerbeti İçin: 
-6 su bardağı şeker
-5 su bardağı su
-1/2 limon suyu
Üzeri İçin: 
-150gr tereyağı
-ceviz
Açmak İçin: Buğday nişastası
Hazırlanışı:Derin bir kab içerisine bir miktar un koyup malzemeleri sırasıyla ekleyip kulak memesinden biraz daha sert hamur yapın.
Hazırlanan hamurdan 25 adet küçük bezeler alıp üzerlerini nemli bez ile örtüp 15dk dinlendirin.
Şerbet için şeker ve suyu yaklaşık 10-15 dk kaynatıp limon suyunu ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alıp soğumaya bırakın.
Dinlenen bezeleri bol nişasta ile servis tabağı büyüklüğünde açıp 12 adet açılmış bezeyi üst üste koyup yufkadan daha büyük olacak şekilde açıp üzerine bol miktarda ceviz serpip rulo sarıp 3cm genişliğinde dilimleyip tepsiye yerleştirin. 
Kalan bezeleri de aynı şekilde hazırlayın.
Tereyağını eritip fırça ile tatlıların üzerlerine sürüp birer adet ceviz yerleştirip önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.
Sıcak tatlının üzerine soğuk şerbeti döküp tatlı şerbetini çekince servis yapın.

Afiyet Olsun :))


5 yorum:

Swotpisces dedi ki...

en sevdiklerimden, elinize sağlık... :)

Nilgün Komar dedi ki...

model güzel ama açmaya cesaret edemem ben :) hazır yufkadan deneyebilirim :)

Adsız dedi ki...

Tabak buyuklugunde actiktan sonra üst üste dizerken aralara da nişasta konulacak mı?
kestikten sonra yan cevirince üzerine bastırılıyor mu?
aslında böyle uğraştırıcı tariflerde yapım aşamasının resimlerini de eklemeni mümkün mü?
teşekkürler

Adsız dedi ki...

Tabak büyüklugunde actıktan sonra üst üste dizerken aralara nişasta konuluyo mu?
tepsiye yan cevrili dizerken üzerine bastırılıyor mu?

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar... Tarifi anlatırken bol nişasta ile tabak büyüklüğünde açıyorsunuz yazmıştım... Extra nişasta serpiştirmeye gerek duymadım ben...
Şekil verip kestikten sonra üzerine bastırmadan direk tepsiye yerleştiriyorum... Aşamalı foto vaktim olduğunca çekip koyuyorum ama bazende zamansızlık :) Sevgiler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails