21 Eylül 2012 Cuma

Çatlak Kurabiye



Malzemeler:
-125gr tereyağı
-1/2 su bardağı tozşeker
-1,5 su bardağı çekilmiş badem ve ceviz karışımı
-1 su bardağı un
-1 paket vanilin
-1 çay kaşığı karbonat
Hazırlanışı:Derin bir kab içerisine bütün malzemeleri koyup kulak memesi yumuşaklığından biraz daha sert bir hamur yapın (yumuşak olursa un takviyesi yapabilirsiniz)
Hazırlanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirip önceden ısıtılmış 175derecelik fırında hafif kızarana kadar pişirin ve soğuyunca servis yapın.

(ben kurabiyelerin bir kısmını şekil verdikten sonra toz şekere buladım arzuya göre sizde deneyebilirsiniz)

Afiyet Olsun :))


6 yorum:

Şehnaz dedi ki...

malzeme az, lezzeti bol bir kurabiye olmuş..sanki acıbadem kurabiyesi gibi..ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.bende denemek isterim.şeklini verirken yuvarlakmı yapıyoruz pişerkenmi yayılıyor yoksa bizmi yassılaştırıyoruz.şimdiden teşekkürler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

eminim mis kokulu kıtır kıtır bir kurabiyeler olmuşlardır...ellerine sağlık..sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarınız için yüreğinize sağlık teşekkür ediyorum:))

Sevili Adsız arkadaşım şeklini yuvarlak yapıyorum pişerken yayılıp yassılaşıyor. O yüzden tarifte özelleklikle aralıklı olarak yerleştirin tepsiye dedim sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Bence malzemelerde yumurta da olmalı. Bu şekilde denedim olmadı.

Pembe Tatlar dedi ki...

Merhabalar... Sürekli denediğim ve çok beğenilen bir lezzet... Yumurta ekleyebilirsiniz tabikide... Sevgiler :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails