16 Mayıs 2012 Çarşamba

Peynirli Yufka Böreği



Malzemeler:
-6 adet yufka
-3 adet yumurta
-1 su bardağı süt
-1/2 su bardağı sıvı yağ
-1 çay bardağı yoğurt
İç Harcı İçin:
-1 adet kuru soğan
-1 kase beyaz peynir
-3 çorba kaşığı tereyağı
-1 çay kaşığı pul biber
Üzeri İçin:
-1 adet yumurta sarısı
-susam , çörek otu
Hazırlanışı: Kurusoğanı minik minik doğrayıp tereyağında  pembeleşene kadar kavurup  pulbiberini ekleyip ocaktan alın ve soğuyunca peyniri ilave edip karıştırın.
Yağlanmış fırın tepsisine ilk yufkayı kırışık olacak şekilde serip üzerine bir şey sürmeden diğer iki yufkayı da üzerine yerleştirip hazırlanan peynirli harcı yufkanın her tarafına eşit şekilde yayıp kalan yufkaları üst üste kırıştırarak yerleştirin ve istediğiniz büyüklükte dilimleyin.
Yumurta, süt, sıvıyağ ve yoğurdu çırpıp dilimlediğiniz böreğin üzerine karışımı döküp yaklaşık 1 saat bekletip üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otu serpiştirip önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.


Afiyet Olsun :))

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Aslişkom ellerine sağlık aldım ka
çıyorum öptüm.

durutarifler dedi ki...

Soğan peynir güzl olmuştur
Ellerine sağlık Aslıcım
Sevgiler

*mehtap dedi ki...

ever iç harcı güzelmiş,eline sağlık,niye gelmemiş ben bu pespembe mutfağa.Ben de beklerim ,sevgiler..

made in funda dedi ki...

eline sağlık.müthiş.

ÖZLEMCE dedi ki...

ellerine sağlık..sunum harika :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails