6 Eylül 2009 Pazar

Tutmaç Çorbası

Bu nefis çorbayı dün esma arkadaşımın blogunda gördüm ve bugün denedim...
Sonuçmu???
Süperrrrrr:))
Malzemeler:
-1 fincan haşlanmış yeşil mercimek
-2 fincan erişte
-3 çorba kaşığı un (ben 2 kullandım)
-3 çorba kaşığı yoğurt
-1 adet yumurtanın sarısı
-5 su bardağı su
-tuz
Üzeri İçin:
2 çorba kaşığı tereyağı
-nane
-Tarifte olmasada ben pulbiber kullandım:)
Hazırlanışı:Tencereye 5 su bardağı suyu ve tuzu koyup kaynatın. Kaynayan suya erişte ve mercimeği ekleyip erişteler pişene kadar kaynatın...
Ayrı bir kasade yumurta sarısı yoğurt ve unu karıştırıp çok az su ekleyip iyice çırpın....
Bu karışımı kaynayan eriştelerin üzerine yavaş yavaş dökerek karıştırın ve 10dk daha kaynatıp ocaktan alın.
Ayrı bir tavada tereyeğını eritip nane ve pulbiberi tereyeğında kızartıp çorbaya ekleyip servis yapın...
Afiyet Olsun...

36 yorum:

Unknown dedi ki...

Ramazanda insan şaşırıyor hergün ne yapsam diye.değişik bir çorba tarifi kesinlikle deniyeceğim.sevgiler canım

müjde dedi ki...

Nefis bir çorba olmuş.Ellerine sağlık canım.

e.esma.albayrak dedi ki...

ellerine sağlık canım seninki daha bir hoş gözüküyor yanlız asıl tarifinde et\tavuk suyu kullanılıyor her iki halide güzel ama ben normalde senin yaptığın gibi yapıyorum...
:))
öpüldünüz...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

HİÇ DENEMEDİĞİM BİR ÇORBA.MİSS GİBİ NE GÜZEL OLUR.ELLERİNE SAĞLIK.

reyyan dedi ki...

selam canım yeşil mercimek mi yoksa kırmızı mercimek mi kullandın? çok güzel görünüyor.
ellerine sağlık.

icimdeki yolculuk dedi ki...

öyle iyi oluyorki sıkıştığım an ilaç gibi yetişiyor tatlı olsun yemek olsun hemen bakıp yapıyorum saol arkadaşım

aysemmutfakta dedi ki...

ellerine sağlık ramazandada ne güzel gider bir kase aldım.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ANNEM RAMAZANIN İLK İFTARINA BU ÇORBAYI YAPARDI ŞİFA OLSUN CANIMM

keskinli dedi ki...

enfes bir corba bizim oralarindan vazgecilmez bir lezzetidir ellerine saglik canim sevgiler iyi haftalar

TATESAL dedi ki...

Ellerine sağlık,çorba mükemmel görünüyor...

Betül... dedi ki...

teşekkürler canım bugünkü çorbam hazır ellerine sağlık sevgiler.:))

Sevil Şahin dedi ki...

ben bu tadı çok seviyorum gercekten aslıcım seninkide nefis olmuş emegine saglık

Adsız dedi ki...

bu çorbayı orada da çok beğenmiştim burada da nefis duruyor.denyeceğim inşAllah..ellerinzize yüreğinize sağlık..

Esra dedi ki...

Enfes gözüküyor ellerine sağlık...

Işıl dedi ki...

CUMARTESI BIZDE YEMISTIK BAGDA

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Çok lezzetli görünüyor.Yeşil mercimek kullandın değil mi.

nurşen dedi ki...

Canım,harika bir çorba,ramazan içinde ideal bence.Afiyet şeker olsun arkadaşım,ellerine sağlık.

eldivenlerim dedi ki...

çorba çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

Pembe Tatlar dedi ki...

Yorumlarnız için yüreğinize sağlık...
Sevgili nurşen ve reyyan evet yeşil mercimek kullandım...
Yazmamışım tarife bunu hemen ekliyorum:)

pembecikolata dedi ki...

Gerçekten çok kolay ve lezzetli...Saol cnm:)Bu aralar gözüm sürekli çorba tariflerinde...

muazzez dedi ki...

ellerine sağlık canım herşey süper görünüyor eminim lezzetleride görüntüleri kadar güzeldir afiyet olsun:)))))

Unknown dedi ki...

Yeşil mercimeği çok severim. Çorba çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim.

armina dedi ki...

Nefisss bir çorba ellerine sağlık.

erzurum dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık sunumuda harika

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar besleyici ve lezzetli bir çorba..Ramazandan sonra bende denemek isterim..)Ellerine sağlık canım..



Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canımmmm ellerine sağlık çorban süper olmuş öpüyorum...

Narince dedi ki...

Evet çok güzel oluyor bu çorba, çok. Ellerine sağlık Aslıcığım.

Unknown dedi ki...

Canım çorban nefiss görünüyor.ellerine sağlık
iyi haftalar
öpüyorum.

made in funda dedi ki...

nefis görünüyor zaten.ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık çok duydum ama hiç yapmadım yarın yapıcam ama nasıl fincan türk kahvesi mi??

Pembe Tatlar dedi ki...

Sevgili dido ewt türk kahvesi fincanı canım...

sevimlimutfak dedi ki...

Oğlum bir arkadaşında yemiş çok beğenmiş. Tarifinizide görünce artık yapmak düşüyor banada. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

pelince dedi ki...

Çorbasız iftarda olmuyor sanki,nefis olmuş...ellerine sağlık...

cicibici bişeyler dedi ki...

Ellerine sağlık canım,mutlaka deniyeceğim,sevgiler.

rumma dedi ki...

Merhaba yoğurtlusunu denememiştim hiç...ellerinize sağlık

♥sibelinsu♥ dedi ki...

Ben bu tutmaç çorbasını ilk pizzahut ta yemiştim ve pizza yerine gidip 2. kaseyi almıştım..enfesti ..sonra nette araştırınca adının tutmaç olduğunu öğrenip yapmıştım..kesinlikle muhteşemdi..tarifimimiz de hemen hemen aynı..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails