22 Haziran 2009 Pazartesi

Zeytinyağlı Lahana Sarması ve Mim

Herkese mutlu bir hafta diliyorum....
Geçenlerde markete alışverişe gittiğimde sebze reyonunda boy boy lahanaları gördüm eee görüpte almamak alıpta sarmamak olmazdı değilmi:))

Malzemeler:
-1 küçük lahana
-su bardağı pirinç
-1 su bardağı zeytinyağı
-1 adet kurusoğan
-5diş sarımsak
-2 su bardağı sıcak su
-2 çorba kaşığı salça
-2 çorba kaşığı nar ekşisi
-tuz, karabiber, pulbiber, kimyon ,reyhan
-limon suyu

Hazırlanışı:Soğan ve sarımsağı küçük küçük doğrayın..
Tencereye zeytinyağını koyup soğanları pembeleşene kadar kavurun ve sırasıyla su hariç tüm malzemeleri ekleyip 5dk kavurun ve suyunu ekleyin ve tencerenin ağzını kapatıp suyunu çekene kadar pişirin...
Lahanayı alt kısmından keserek yapraklarını çıkartın...
Derin bir tencereye su koyup kaynatın birazda tuz ekleyin...
Kaynayan suya lahanaları atıp biraz haşlayın bütün lahanalar bitene kadar bu işlemi yapın...
Haşlana lahanaları istediğiniz büyüklükte kesip hazırlanan içten koyup sarın...
Pişireceğiniz tencerenin alt kısmını lanaha yaprakları ile kapatın ... Sarılan lahanaları tencereye yatık şekilde dizin ve üzerine bol zeytin yağı gezdirin yeteri kadar suyunu koyun ve üzerine küçük bir tabak yerleştirin (lahanalar açılmasın diye) altı kısık şekilde 45dk pişirip dinlendirin ve servis yapın....
Lahanaların yapım aşamasını çekmeyi unutmuşum...
Afiyet Olsun...

Sevgili tetesal ve nihan arkadaşlarım beni mimlemişler...
Sorular çok hoşuma gitti hemen cevap veriyorum:))

SORU 1- HAYATINIZDAKİ ÖNEMLİ 3 ERKEK?
CEVAP 1- EŞİM BABAM ve AĞBİLERİM


SORU2- 3 GÜN 3 GECE BIKMADAN UĞRAŞABİLECEĞİNİZ HOBİNİZ NEDİR?
CEVAP 2- MUTFAKTA DURMAKTAN ASLA BIKMAM


SORU3- YAŞADIĞINIZ ŞEHİR DIŞINDA SEVDİĞİNİZ 3 İL?
CEVAP3- MERSİN NEVŞEHİR ANTALYA


SORU 4- EN ÖNEMLİ FOBİNİZ?
CEVAP4- BÖCEK


SORU5-GİYİM KONUSUNDA EN ÇOK KULLANDIĞINIZ 5 RENK?
CEVAP5- PEMBE, MOR, BEYAZ,SARI,MAVİ


GERÇEKTEN ÇOK ZEVKLİYDİ CEVAPLAMAK KENDİLERİNE BURDAN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE BENDE SİTEMİ ZİYARET EDEN ETMEYEN HERKESİ MİMLİYORUM:))

41 yorum:

Işıl dedi ki...

bu mevsımde ılgınc olmus

Unknown dedi ki...

canım arkadaşım ben geldim sonunda.teker teker yaptıgın tariflere bakacagım eminim yine muhteşem şeyler yapmışsındır.

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim bayilirimm hmmm ama burda mevsimi gecti:(onu anlayamadim pekk..
mimde cok hos, benim gibi renk renk giyimeyi tercih edenlerdensin sanirim Asli'cigimm hele bir yildir mora fena takmis durumdayimm abartisiz herseyimm morr:)))

Ana Zuzarte dedi ki...

Olá Amiga
Muito obrigado pela tua visita
este cantinho é delicioso
tenho pena de só ter entendido Hello Kitty, mas não faz mal, o que conta é a amizade que se cria em todas as linguas
Bjs
Ana

TATESAL dedi ki...

lAHANA SARMASI ŞAHANE GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM....AFİYET OLSUN YİYENLERE...ÜZERİNE LİMON SIKMAYI UNUTMAYIN...

hanife dedi ki...

eline sağlık nefis görünüyor en sevdiğim lezzetlerden biridir lahana sarması

balböcükleri dedi ki...

anam anam sen ne ettin böyle hafta sonuda yoktum alttaki kedili pastayı görmedim sanma.noolmuş sana iiice döktürmüşün bu aralar zaten karnım aç.yemek yapasım yok.zaten yazlıktan döndüm evde zırnık ta yok:))mecburen telofona srılcaz.kız sen bana komşu olaydın keşke:)

özlem.asuman dedi ki...

Ammin,canım el line sağlık öyle güzel görünüyor ki insanı can cekiyor vala eminim ki tadıda bir okadar güzedir sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım harika cevaplar sarma süper ellerine sağlık öpüyorum...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerinize saglik lahana sarmasi ni cok severim lezletli bir sarma .Size afiyet olsun Hersey gönlünce olsun sevgiler.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerinize saglik lahana sarmasi ni cok severim lezletli bir sarma .Size afiyet olsun Hersey gönlünce olsun sevgiler.

aleyna dedi ki...

canım nasıl iştah açocı birşey bu.bayılırım.samimiyim olsa iki üç tabak götürürüm.ellerine sağlık.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ben alıpta saramyanlardanım:(vakitsizlikten
Ellerine sağlık

tasarım mekani dedi ki...

gelde ye beni diyor.. eline saglik medinem

halime dedi ki...

lahana sarması en sevdiklerim arasında.bu mevsimde bulhan çok iyi.elleine sağlık.nefis yapmışsın,görünüşünden de belli.

ELİF dedi ki...

Ben çok severim zeytinyaglı dolmaları...
Resmi görünce yemek geldi içimden...
Çok güzel gözüküyor..
Ellerine saglık....

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, lahana sarmasi nefis görünüyor, eee görüpte almamak olmaz ve yorum yazmamak hic olmaz bence::)) sevgilerimle....

ipek dedi ki...

Etlisinin yeri bende ayrı olsa da zeytinyağlısı da çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık

akasyakokusu dedi ki...

Ana ! bu mantı ne zaman bittide..dolmalar yapıldı..
abov:)
yerim ben bu lahanaları..en çokta lahana sararım...kolayıma gelirde..
mim cevaplarında güzel..renklerin ayrı bir güzel pembişim..

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Çok severim lahana sarmasini.. Aldim bi parça ellerine saglik canimm :))

bambi dedi ki...

mim soru ve cevaplarını okumak bizim içinde çok eğlenceli,ortak konularda buluşmak da çok hoş oluyor..Bu arada lahana dolmaları da konuşuyor yani,ellerine sağlık canım:)

e.esma.albayrak dedi ki...

oy oyy oyy bayılırım beyaz lahana sarmasına gerçi benim gibi rizeliler için kara lahanası daha rev aolurdu ama ben beyazını daha çok seviyorumm...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sarımsaklı yoğurtla süper olur .sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım gel beni yeee diyor;))

Unknown dedi ki...

çok ama çok severim ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ah ne de güzel sarmışsın,orada olsamda yesem:)

Ellerine sağlık tatlım..

icimdeki yolculuk dedi ki...

canım olsada yesem dedim bide git canım ihmal etme korkulacak birşey yokmuş beni görmen lazımdı korku konusunda bütün vücüdumu ter bastı vs vs ama durum kritik dedi doktor eğer tedavi edilmezse damak kullanırsın dedi:((( bu yaşta üşünsene damak ve ben:(( git geç olmadan gerçekten

gulay dedi ki...

canım ellerine sağlık.. yanında bir de yoğurt hımm.. hiçbir zaman hayır diyemeceğim bir lezzet..
sevgilerimle..

KandilSimidi dedi ki...

lahananın artık sond emleri sanırım :) çok severim şöyle soğuk soğuk hmmm

bu arada cevaplar süper :) özellikle böcek konusuna katılıyorum:)

Butikpartim dedi ki...

Ne kadar hoş bir sunum olmuş,çok beğendim..Çok da lezzetli görünüyor,nefiss..

svl dedi ki...

pempe sanada iyi haftalar canım benım.Yaprak sarmayı daha çok severim bol limonlu zeytin yağlı

kalpkurabiye dedi ki...

aslıcıımm bayılırım beyaz lahanayaaa:) hala varmı lahana yaa ben hiç göremiyorum buralarda:)) seninkinden bir tane alcaktım ama vazgeçtim tabağı aldım gidiyorum:) sevgiler canımmmmmm

esr@ dedi ki...

ellerine sağlık canım lahanadan hiç hoşlanmasamda rsimde süper duruyor.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık bitanem... Ayyyy canım çekti şimdi.. Olsada yesek dedim:)))

Gönül dedi ki...

hayatım güzel yorumun ve desteklerin için teşekkürler...sorma bende sinir oldum ama intikamımı aldım:))) öpüyorum sevgilerimle

armina dedi ki...

Sarmalar nasıl da güzel görünüyorlar, ellerine sağlık canım. Böceklerden ben de çok korkarım.

made in funda dedi ki...

ben de bayılırım ekşili ekşili lahanaya.ellerine sağlık csnım.nefis.cevapların çok hoştu..sevgiler...

Miyozu dedi ki...

ya ben kriz geçiriyorum... çok severim lahana dolmasını. kargoyla gönderme inkanı yok mu ya:(

Pembe Tatlar dedi ki...

Herkese çok tşkr ediyorum güzel ve samimi yorumlarınız için....
Sevgili zuzum adresi ver hemen yapıp yollayyaım canım:)))

Aysultan... dedi ki...

Sarma sevmeyen ölsün dermişim eline sağlık canım,çok güzel görünüyor...
bayılarak yerim olsa ah ah:)

gelincik dedi ki...

lahana dolmasına asla hayır diyemem ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar hemde yapılırmı bu lahanalar bitti benimde canım çekti ne olacak şimdi senin tabağa bak dur:((

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails