5 Mayıs 2009 Salı

Etli Dobilik Çorbası


Malzemeler:
Köftesi İçin:
-1 su bardağı köftelik ince bulgur
-1 adet yumurta
-1 çay bardağı irmik
-1 çay bardağı un
-1 çorba kaşığı biber salçası
-1 tatlı kaşığı biber salçası
-1 adet küçük kuru soğan
-2 diş sarımsak
-tuz, karabiber,pulbiber,kimyon
Çorbası İçin:
-1 su bardağı nohut (haşlanmış)
-1 çay bardağı yeşil mercimek (haşlanmış)
-250gt kuşbaşı et (ben dana kullandım)
-2 çorba kaşığı salça
-nane,tuz,karabiber,
-zeytinyağı
-sıcak su
Hazırlanışı:Köftesi için bulguru yıkayıp süzdürün ve derin bir kaba alın soğan ve sarımsağı rondodan geçirip bulgura ekleyip kalan malzemeleride bulgura ekleyerek iyice karıştırıp yaklaşık 15dk yoğurun gerekirse biraz su ekleyebilirsiniz.
Yoğurduğunuz köftelerden nohut büyüklüğünde parçalar kopartarak yuvarlayın.
Tencereye etleri koyup kısık ateşte ağzı kapalı şekilde suyunu çekene kadar kavurun.
Suyunu çeken etlere zeytinyağı ve baharatlarla birlikte salçayı ekleyip 5dk kavurup yaklaşık 2 lt kadar sıcak suyu ekleyip 15-20 dk etler yumuşayıncaya kadar pişirin.
Hazırladığınız köfteleri, nohut ve mercimeği kaynayan salçalı etli suya ekleyip 5-10 dk kadar pişirip sıcak olarak servis yapın.

Afiyet Olsun:))

14 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık ne mariflisiniz maşallah.sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Dobilik çorbası mı:) Ay gece gece güldürdü beni ismi:))

NEfis görünüyor ama,merak ettim tadını:)
Ellerine sağlık pembe hatun:)

tatlilar gülcandan dedi ki...

Iyi aksamlar ellerine saglik.ilk defa ismini duydum deyisik bir corba afiyetler olsun

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler.her zaman beklerim.
çok hoş bir sayfan ve nefis tariflerin var.ellerine,emeklerine sağlık canım.sevgiler.

http://arzumcum.blogcu.com/

meltemmutfakta dedi ki...

Harika görünüyor.ellerine sağlık.Sizlere afiyet bal şeker olsun...
Sevgiyle kal,

Lezzet Gemisi dedi ki...

ismi de görüntüsü kadar güzel... eminim tadı da öyledir. sizlere afiyetler olsun canım. ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

dobilik çorba ismi çok garipmiş arkadaşım.ama ellerine saglık.deneyecegim.

Adsız dedi ki...

Cok nefis bir yemek olmus, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Narince dedi ki...

Dobilik dobilik, nohutla etle lezzet pekiştirilmiş,bıdı, dobilik ne farkeder. Çorbadan öte bir şey üstelik, yemek niyetine de yenebilir. Ellerine sağlık arkadaşım.

made in funda dedi ki...

tam olarak ağzıma layık bu dobilik.ellerine sağlık canım.nefis..

akasyakokusu dedi ki...

Pilavın devamı:;)))
Üç kaşıkta çorbadan aldım....Adı gibi kendide nefis olmuş...Merak ettim adını niye dobilikmiş acaba:))))
Ellerine sağlık karnım doydu sayende...

Pembe Tatlar dedi ki...

Kayseride biz dobilik diyoruz burda bir arkadaşta yapmış sitesine koymuş oda bıdı diyor köfte çorbası diyende var kısaca annem bize dobilik yapardı:))

corcorella dedi ki...

ayyy cok guzel dobılık corbası cok begendım adını daha anneanemlere yemısdım ama adını boyle oldugunu bılmıyodum belkı aynısı degıldır :D lezzetleı gorunuyo ellerınız saglıklı olsunkı hep yapasınız :D

burcunokta dedi ki...

Bizde bu yemege topalak denir bende çok severim görünce dayanamadım ve iki kaşık aldım, nefis olmuş ellerinize saglık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails